22.09.11 г.

Алла Георгиева "Нов хедонизм"/Alla Georgieva"New Hedonism"



Алла ГеоргиеваНов хедонизм – I, II, III2004

фотография, дигитален печат, платно, 142 x 172 cm
Съвременната ни епоха, която често определят като пост хуманитарна се характеризира с липса на ясен стандарт на ценностите. Под въздействието на консуматорският модел на обществото се извършва подмяната на старите утопии служили много години за еталон на поведението. Егоцентризъм диктува новите закони.
Всички видове човешка дейност вече влизат в графата “стока”.Неизбежната промяна засегна и една от най-консервативните и естествени природни дейности на жената – майчинството. Момичетата израснали в розовия свят на перфектна кукла Барби, свикнали да се подчиняват на диктатурата на модна индустрия и агресивната рекламна атака на консуматорския модел на живота формират своята новата хедонистична философия, изграждат новата ценностна система относно собственото си тяло. Развитието на кариерата все по-често значително отдалечава създаването на семейството с деца. Новите реалности на пазара на труда изискващи пълно себеотдаване в кариерата влизат в остър конфликт с природния майчиния инстинкт. Жестоката конкуренция и преследване на успеха правят често невъзможна или значително затруднена реализацията на жената като майка. Същевременно култа към тялото подпомогнат от бурното развитие на пластичната хирургия се превръща в естетическа норма в съвременното общество и се нарежда сред задължителните ценности. Стремежът към комфортния живот измества неизбежните жертви при реализирането на майчинството.
Новата жена- победителка или жертва след всички феминистстки борби? Как се разрешава конфликт между диктата на егоцентричния консумативен модел на съвременното ни общество и диктата на природата? До каква степен правото и удоволствието да принадлежиш на себе си, да си началото и края на съществуването поражда чувството за вина? Замества ли напълно удовлетвореният майчин инстинкт чувството за нереализиране на личността?
Аlla GeorgievaNew Hedonism- I,II.III
2004

photography, digital print on canvas, 142 x 172 cm

This work makes an attempt to investigate the connections between the natural mother instincts and the model of behavior dictated by contemporary consumerist society. Is there a contradiction between the egocentric dictates of society and the dictates of nature? How does the consumerist model , with its ideas for permanent satisfaction of needs ”HERE & NOW!”, cult of the perfect body, dictates of fashion, striving for professional realization, the dictates of material independence collaborate with or confront the mother instincts that demand unavoidable sacrifices?

New hedonism-is it possible to satisfy intellectual, social, material and natural needs at same time? To what extent does the right and pleasure of belonging to yourself, to be the beginning and the end of existence raise a feeling of guilt? Does the satisfied maternal instinct replace the unrealized personality?















Няма коментари:

Публикуване на коментар